Ahoj, už se to načítá…

Sdílejte

Facebook

Instagram

Nahoru

10 000 znaků, jak nezaspat dobu webovou — I. část

20. 2. 2018

Jak letos modernizovat? Jak nezůstat ve stínu? Jak docílit padajících brad? Sepsali jsme jednoduše a jasně základní patero témat, které by vám mohlo pomoci s modernizací webu a přístupu k prostoru internetu.

1. Webdesign

Obecně

Design roku 2018 se nese v duchu velkorysosti, působivosti a krásy. S požehnáním našeho designéra Jakuba si troufám říct, že letos, ani v příštích letech, s malostí a prostorovou skromností neobstojíte. Své publikum oslovte velkou typografií a pracujte s ní jako s hlavním elementem designu.

Statika je už nějaký ten pátek pasé a alfou a omegou vašeho wau efektu by měla být kvalitní velká videa a dechberoucí animace.

Nezapomeňte ani na práci s prostorem — i přes to, že displej je placka, víme, jak přenést vaši prezentaci do prostoru za pomoci her stínů a pohybu.

Pokud jste v minulých letech sázeli na barevnou skromnost a jednoduchost nebo jste se dokonce drželi decentních nebo šedivých odstínů, letos se rozhodně nebojte urvat ze řetězu a přejděte na syté, jasné barvy a barevné přechody.

Zní to šíleně? Návrat do devadesátek s blikačkami a padesáti barvami na stránce? Ba ne, průsečíkem všech těchto změn by neměla být šílenost, ale především použitelnost.

Pod taktovkou nebo přímo z rukou profesionálního designéra dosáhnete výsledku, kdy bude vše nádherné a zároveň srozumitelné a návodné. Web je stále zdroj informací a tu musí čtenář dostat, bez hledání — v ideálním = našem světě intuitivně.

Mobilně

Dalším důležitým cílem by pro vás mělo být zdokonalování mobilního designu, ve kterém bok po boku panují krása a jednoduchost.

Narozdíl od volnějšího desktopu je to prostor, kde se výrazně více dbá na uživatelskou i technickou použitelnost. Na to, aby to opravdu důležité bylo na dosah palce. Na to, abyste uživateli nevysáli za jednu návštěvu datový balík a ideálně, aby byl váš web co nejvíce datově nezávislý.

Této laťky můžete dosáhnout za použití progresivní webové aplikace (více v příští části) a implementací konceptu material designu od společnosti GOOGLE.

Chytře

Je-li to možné, vsaďte na jednostránkové weby. Profesionálním zpracováním jednostránkové prezentace dosáhnete jednoduchosti a přístupnosti zároveň. Všechny zásadní informace odprezentujete na jedné stránce, návštěvník se neztratí, není zavalen tunami textu a konzumuje informace postupně, tak jak to má být.

Jednostránkové řešení je v podstatě ideální i pro mobil, na kterém je jednodušší posouvat obsah prstem, než se proklikávat několika úrovněmi menu nebo lavinou podstránek. Jednostránka pro vás může být levnější nebo se díky menší investici na vývoj můžete rozhodnout investovat více do výsledného efektu.

Klasická úvodní stránko, sbohem a šáteček!

Není-li jednostránka vhodným řešením vašeho webu, vězte, že nutným změnám se ani tak nevyhnete. Ve světle nejnovějších vizí přichází „živá” homepage, která návštěvníkovi nabídne personalizovaný zážitek na základě toho, odkud přichází, jeho historie, polohy a datového profilu.

2. Lidskost

Čím více se web a aplikace stávají součástmi našeho každodenního života, tím více se diskutuje jejich vliv na člověka a do hry stále silněji vstupuje lidský faktor a etika.

Pomineme-li černé praktiky tzv. amerických, čínských a kdovíjakých modelů, které mají za úkol hrát na vaši nevědomost, pudy, nejslabší místa a vytáhnout z vašich peněženek co nejvíce peněz, zbude nám ta hezká část.

Vaše hezká tvář

Tou hezkou částí myslím vaši webovou tvář, protože web je tváří, kterou nastavujete návštěvníkovi kdykoliv a kdekoliv si návštěvník zamane. Měla by vás vystihovat a mluvit o vás v tom nejlepším světle a samozřejmě v rámci etiky — pravdivě a bez faulů.

Vaše značka

Velmi se mi líbí výrok „Značka není logo, ale zkušenost“. Potřebujete tedy logo?? Ano. Nechte si vytvořit kvalitní logo, které vaši značku jednoznačně definuje na trhu, ale nezapomínejte na to, že logem a jeho umístěním na předměty to nekončí.

Vaše řeč

Definování se a odlišení se od konkurence také znamená mít správně napsané texty a správně nastavenou komunikaci s návštěvníkem. Strojené texty nefungují zdaleka tak dobře, jako prvky a tón navozující interakci člověka s člověkem. Lidé stojící za značkou se mohou měnit, ale standard, který nastavíte by měl být vysoký a zároveň trvalý, abyste mohli neustále pokračovat v budování důvěryhodnosti a deklaraci odpovědnosti.

 

I. část článku je u konce — nechte si projít hlavou, jak můžete vylepšit tvář svého webu a nebo se vrhněte na další dvojici témat: Bezpečnost a Automatizace. Příštím tématem budou Experimenty na webu, které budou obsahovat nejedno překvapení. Zůstaňte naladěni 🙂

Tomáš Frantík

Přejete si posílat naše články do e-mailu?

Stačí nám tu nechat váš e-mail.

To asi nebude váš e-mail

Vše v pořádku

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o ochraně osobních údajú naleznete zde — více informací.