Ahoj, už se to načítá…

Sdílejte

Facebook

Instagram

Nahoru

10 000 znaků, jak nezaspat dobu webovou — II. část

20. 2. 2018

V I. části článku jste se mohli dočíst o Webdesignu a Lidskosti
Ve II. části si proklepneme Bezpečnost a shrneme způsoby a výhody Automatizace

3. Bezpečnost

Certifikáty

„Šifrování je vhodné pouze pro weby, které po návštěvnících vyžadují osobní a citlivé informace“, mohli byste namítnout k nutnosti nasazení SSL certifikátu a přechodu na protokol https://. Samozřejmě to není pravda. SSL certifikát je elektronickým podpisem a pod svoji práci byste se neměli stydět podepsat 🙂 Všichni, kdo provozujeme svůj web, přivádíme návštěvníka na svou stránku za svým osobním důvodem/prospěchem a návštěvníkova bezpečnost by měla být zodpovědností právě nás — provozovatelů.

Ruští hackeři

https:// představuje účinnou ochranu před zneužitím vaší stránky ruskými hackery… před vložením škodlivého kódu! Nedovolte nikomu, aby váš web použil proti vašim fanouškům nebo klientům. Nezabezpečený web servírovaný přes veřejná wifi připojení může být vstupní branou pro odcizení dat, hesel a přístupů k soukromí a financím návštěvníka.

Cena?

Rozhodně není důvod otálet. SSL certifikáty stojí peníze, ale jsou i takové, které jsou zcela zdarma. Např. certifikáty společnosti Let’s Encrypt vyvinuté a distribuované za podpory velkých hráčů z oboru jako jsou mozilla, cisco, chrome, facebook, shopify…

Zdarma

Certifikáty Let’s Encrypt nemají finanční krytí a jejich platnost je 90 dní — tato krátká doba platnosti snižuje riziko prolomení.

S finančním krytím škod

Placené certifikáty mají platnost 1–3 roky a finanční krytí pro případ jejich prolomení. Výše pojistky je úměrná ceně certifikátu a měla by odpovídat riziku či výši škody, která by vás v souvislosti s prolomením mohla postihnout.

Samé výhody

Pomalu ale jistě se blíží doba konce podpory nešifrovaného protokolu http:// a brzký přechod na https:// vám zajistí nejen funkčnost webu v budoucnu, ale i důvěryhodnost, integritu obsahu, malé + u vyhledávače GOOGLE a otevře vám vrátka pro implementaci nejmodernějších služeb.

Ochrana a správa osobních údajů je v poslední době velmi diskutované téma a neúprosně se nám blíží termín 25. 5. 2018, kdy vejde v platnost obecné nařízení o ochraně osobních údajů — GDPR. Ptáte se, jestli se vás zavedení GDPR dotkne a pokud ano, jakým způsobem?

Neváhejte nám napsat o svém podnikání a poradit se 🙂

4. Automatizace

Nahrazování lidské práce stroji a roboty může někoho děsit, někomu to naopak uvolní ruce, odlehčí mozek, dovolí odprostit se od opakující se a jednotvárné práce a dovolí mu zaměřit se na to, co je důležité a na lidské bytosti nejkrásnější — představivost a kreativita.

Rychlé zprávy až pod nos

Push notifikace jsou prostředkem opětovného zapojení uživatelů. Mohou být zautomatizované na základě událostí jako jsou nové produkty, nabídky, články nebo výročí, mohou být cílené na konkrétní publika anebo je můžete uživatelům rozeslat, kdykoliv vás napadne. Důležité je, že se zobrazí i když si návštěvník váš web zrovna neprohlíží.

Rychlý rádce

Online podpora je silný nástroj pro komunikaci s uživateli. Velmi se hodí v případech, kdy uživatel nechce hledat nebo nenajde odpovědi. Dotazy návštěvníků se mnohdy opakují, týkají se postupů s pevně daným průběhem nebo přichází mimo pracovní dobu a nejen v těchto chvílích se vám bude hodit chatovací robot — tzv. chatbot.

Sbohem oddělení zákaznické podpory? 🙂

Chatbot zajišťuje, že jste se zákazníkem v kontaktu kdykoliv a za každé situace. Umělá inteligence, dá-li se to dnes již tak nazvat, dává návštěvníkovi pocit interakce s člověkem, je dostatečně chytrá, aby zpracovala nejčastější dotazy a odpověděla na ně, nasměrovala zákazníka na příslušnou stránku, produkt nebo pomohla s platbou.

Čas je cenný pro všechny

Když ulehčíte práci sobě nebo týmu, nezapomeňte ji ulehčit i uživateli. Webové aplikace fungující v reálném čase jsou skvělým pomocníkem, když váš návštěvník čeká na informace o platbě, objednávce jídla, vstupenky, bookingu místa v restauraci, fitku nebo hotelu. Když čeká na jakoukoliv informaci, která by se mohla každou chvíli změnit nebo dorazit. Nenuťte ho obnovovat stránku. Pokud se na serveru webu něco změní, okamžitě aktualizujte i obsah u všech zainteresovaných uživatelů.

Naplno

Největším posunem vpřed jsou tzv. progresivní webové aplikace. Je to web? Je to aplikace? Ne, je to oboje 🙂 Progresivní webové aplikace jsou kombinací toho nejlepšího z webových stránek a mobilních aplikací a eliminují tak nedostatky onoho či druhého. Jsou aplikacemi dosažitelnými z webové adresy, zaručují bezpečnost, rychlost, datovou nenáročnost a rozšířené funkce.

I bez signálu

Progresivní webové aplikace jsou prostředkem pro využití pokročilých funkcí prohlížeče, jako jsou oznámení, poloha, kamera či mikrofon. Mohou pracovat offline a přinášejí mimořádný uživatelský zážitek, uživatelé si mohou při jejím častém užívání uložit spouštěč na plochu zařízení, nejdůležitější součásti aplikace jsou uloženy v cache zařízení, tedy na vašem stole nebo ve vaší kapse, jejich aktualizační mechanismy pracují na pozadí a kontrolují aktuálnost kdykoliv se zařízení připojí k internetu. Schopnost fungovat bez internetového připojení je hlavní výhodou PWA a jako bonus nabízí i funkci Push notifikací, zmiňovanou výše.

II. část článku je u konce — nechte si zatím projít hlavou, jak můžete udělat váš web více bezpečným a rychlejším, jak šetřit čas a příště se můžete těšit na další téma: Experimenty, které budou obsahovat nejedno překvapení. Zůstaňte naladěni 🙂
Tomáš Frantík

Přejete si posílat naše články do e-mailu?

Stačí nám tu nechat váš e-mail.

To asi nebude váš e-mail

Vše v pořádku

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o ochraně osobních údajú naleznete zde — více informací.