Ahoj, už se to načítá…

Sdílejte

Facebook

Instagram

Nahoru

10 bodů, jak začít s Facebookem

9. 1. 2018

Jak uchopit komunikaci? Jak zaujmout? Na co si dát pozor? Sepsali jsme jednoduše a jasně základní desatero, které by vám mohlo pomoci se správou firemních stránek

1. Jednotný styl

Profilová a úvodní fotka na Facebooku by měla plnit 2 funkce.

  • Návštěvník musí ihned poznat, že se jedná o vás, a to díky sjednocené vizuální identitě vaší značky, která koresponduje s webem, vizitkami, newslettery, podpisem v e-mailu nebo třeba firemní propiskou.
  • Zaujme — a to nejen tím, že je máte ve správném formátu (profilová 170×170, úvodní 820×312), patřičné kvalitě a mobile friendly.

2. Nebuďte tajemní

Sdělte návštěvníkům pomocí záložky „Informace“ svůj příběh. Tedy kdo jste, co děláte a nezapomeňte do toho zahrnout konkurenční výhodu (že poskytujete profesionální služby s individuálním přístupem, to vás opravdu nikterak neodlišuje :).

Vyplnění kontaktních údajů je jasné. Pokud máte Instagram — propojte jej s Facebookem. Pohlídejte si míru odezvy, zákazník volí komunikaci přes facebook díky rychlosti chatu, informace „Obvykle odpoví během 2 dnů“ asi nejednoho odradí.

3. Na koho mluvím?

Znáte svého zákazníka? Pokud ne, poznejte ho, bez toho spousta věcí nepůjde. Pak už můžete určit tón komunikace — tykání/vykání, přátelský, formální, lidský, empatický, žoviální, právnický…

4. Kam směřuji?

Cíl. Účel. Záměr. Úmysl. Přejete si zvýšit povědomí o značce, přivést lidi na web, vytvářet vztah se zákazníky? Cíl ale může být i krátkodobý — prodat 275 punčocháčů za měsíc, informovat o nové službě… Možná se říká, že důležitá je cesta, ne cíl, ale rozhodně to neplatí v marketingu, tam musí být jasno.

5. Strategie

Podle cíle zvolte strategii.

  • Máte zajímavé čtivo? Propagujte příspěvky s proklikem na web.
  • Důvěra ve vaši značku? Využijte možnosti Hodnocení od stávajících klientů/zákazníků.
  • Potřebujete prodat své služby/produkt? Tady už je na potřeba kampaň, doporučujeme zvolit framework SEE, THINK, DO & CARE, který rozděluje cílovou skupinu do 4 fází jejich nákupní cesty.

6. Proč?

Z jakého důvodu sledovat vaši stránku? Chcete-li se spoléhat na organický dosah, tak proč by se na ni měli pravidelně vracet? Zamyslete se nad tím, čím jste unikátní a co vašim fanouškům přinášíte? Je to edukativní nebo zábavný obsah? Exkluzivní informace? Přehled o novinkách a slevách? Pokud zrovna nemáte co zajímavého říci, ale „Potřebujete tam dát nějaký příspěvek!“, tak to nechte na jindy.

7. Pravidelnost

Když už se tedy fanoušek vydá na vaši stránku, protože tam každé úterý sdílíte roztomilou fotečku s koťátkama, tak ho nezklamte a opravdu mu tu dávku roztomilosti dopřejte. Určete si dny a vytvořte si redakční plán.

8. Rozmanitost

Nesdílejte pořád to samé a už vůbec se nesnažte návštěvníky rovnou tlačit do prodeje. Využívejte kreativních formátů a kromě fotek zkuste i video, gify, carousel apod.
Nezapomínejte ale na bod č. 1 — jednotný styl vaší formy prezentace a samozřejmě jednotný obsah (koťátka byla jen příklad, tedy pokud s nimi neprodáváte kalendáře).
Vytvářejte vztah, důvěru, vzbuzujte emoce. Ptejte se, ať to žije a dojde k interakci.
Vciťte se.

9. Odlište se

Zainvestujte do kvalitních fotografií či videí. Nemáme na mysli fotobanku, to ne. Facebook je vizuální kanál. Představte si uživatele, jak rázně skroluje novými příspěvky na zdi. Vágní nebo rozostřená fotka nikoho nedonutí zastavit a zaregistrovat vaše sdělení. Pak už jen krátký, výstižný a úderný text. Nikdo nemá čas na poctivou slohovku s Úvodem, Zápletkou, Vyvrcholením, Zvratem a Rozuzlením na závěr. Myslete taky na mobilní verzi!

10. Ověřujte

Zkoušejte a pak vše měřte a vyhodnocujte. Příště budete vědět, co funguje a co vynechat. Hodně štěstí! Nebojte se nás na cokoli zeptat.

Barbora Micajová

Přejete si posílat naše články do e-mailu?

Stačí nám tu nechat váš e-mail.

To asi nebude váš e-mail

Vše v pořádku

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o ochraně osobních údajú naleznete zde — více informací.