Jak říká Dan Norman ve své knize Design pro každý den: „Jak je možné, že dokážu pracovat s mainframem za miliony dolarů, ale nedomluvím se s ledničkou?“ Na vině je špatný design — použitelnost a srozumitelnost. My se zaměříme na web.
Začněme malým testem. Zkuste ukázat váš web někomu, kdo ho ještě neviděl a ať provede vybranou akci. Nakoupí, najde informaci, přihlásí se k odběru newsletteru. Nenapovídejte mu. Pokud vše našel, máte web dobře navržený, nebo jste uživateli napovídali. Lidé by měli na vašem webu s co nejmenšími obtížemi provést to, co jste si zamýšleli jako cíl. Podívejme se, co lidem hazí nejčastěji klacky pod nohy a co můžete změnit ještě dnes.
Písmo
- Nejmenší písmo na webu by mělo být 16 px.
- Vhodnější písmo pro online je s větší střední výškou (střední výšku písma měříme podle písmene „x“).
- Lidé dávají přednost textu o 75 znacích, ale řádek se 100 znaky přečtou rychleji.
Navigace a tlačítka
- Lidé si nepamatují. Nenuťte je pamatovat si více jak 4 věci. Pokud má tedy vaše menu více jak 4 položky, vytvořte skupiny max po 4 položkách.
- Tlačítko by mělo mít minimálně 1 × 1 cm.
- Ať tlačítko vypadá jako tlačítko (nezapomeňte i na sekundární a terciární varianty).
Barvy
- Devět procent mužů a půl procenta žen je barvoslepých (otestujte si váš web, jak ho vidí lidé, kteří nevidí třeba modrou)
https://www.toptal.com/designers/colorfilter/ - Mějte jasný systém barev. Primární barva pro aktivní prvky. Neutrální pro text. Doplňková barva pro různá hlášení a informace.