Ahoj, už se to načítá…

Sdílejte

Facebook

Instagram

Nahoru

Potřebuji už nový web?

28. 5. 2018

Pár tipů podle kterých poznáte, jestli už váš webový dům potřebuje vzít od základů nový, nebo bude stačit jen natřít fasádu a upravit příjezdovou cestu, aby se k vám dostala návštěva.

Web není přizpůsobený pro mobil — ANO, potřebujete nový web

Zoomujete svůj web na mobilu jako o život? Ano? A teď si představte zákazníka, jak jede v tramvaji, jednou rukou se drží a druhou hledá vaši otevírací dobu v písmu o velikosti špendlíkové hlavičky.

Měníme firemní strategii — ANO, potřebujete nový web

Pokud vaše firma chystá změny ve strategii a web je její součástí, jděte do nového. Tady jen debordelizace nebo optimalizace nepomůže.

Technický dluh — ANO, potřebujete nový web

Technické řešení lze jen těžko a draze opravovat. Někdy už je obtížné dohánět současné technologické nároky slepováním starého řešení. Ve většině případech se pouhá oprava nevyplácí.

Máme jen starou grafiku — NE, bude stačit aktualizace

Pokud web plní cíle a zapadá do firemní strategie, doporučujeme spíše upravit grafiku konkrétními zásahy a vše otestovat. Čísla z Google Analytics máte hned. Nový web je v tomto případě risk v podobě ztráty návštěvnosti.

Web se jen pomalu načítá — ANO i NE

Lidé nechtějí čekat. Nad 10 vteřin ztrácejí zcela pozornost. Někdy se stačí uskromnit s automatickým spouštěním 20 MB videa na hlavní straně. Pokud je ale web už od začátku datově oplácaný, bude potřeba složitější zásah.

Nemáme návštěvnost — NE, bude stačit aktualizace

Je lepší zkoušet konkrétní změny, udělat pár testů, zeptat se zákazníků (co potřebují, čeho se bojí, co si přejí — to je vždy klíč) a pak sledovat čísla.

Obsah na webu je neaktuální — NE, bude stačit aktualizace

Pokud obsah nezasahuje do struktury, není nutné měnit celý web. Myslete při tom zase na ty zákazníky. Otestujte a měřte.

Chybí informace pro vyhledávací roboty — NE, bude stačit aktualizace

Pokud chceme být s Google vyhledávačem zadobře, aby vás neposlal do Google pekla na sedmou stránku, je potřeba mu dát co potřebuje. Relevantní informace pro vyhledávajícího, úderné popisky stránek, obsah přizpůsobený pro mobil, správné velikosti písma (nejméně 16 px), mapu stránek (jakou má strukturu), popisky fotek (google nepozná kontext na obrázku) a tak dále.

Závažné bezpečnostní chyby — NE, bude stačit aktualizace

Co potřebujete je audit technického řešení. Jistě nechcete mít na své stránce jednoho dne nevhodný nebo škodlivý obsah nebo z něj mít bránu pro škodlivý kód… Absence certifikátu, zastaralé skripty na straně klienta nebo zastaralý administrační systém na serveru — to jsou největší bezpečnostní rizika. Nezabezpečený a neaktualizovaný web se může stát nástrojem pro poškození vaší značky, pro zneužití návštěvníkova počítače či mobilu, pro odcizení dat, hesel a přístupů k soukromí a financím.

Změna dodavatele — ANO i NE

Pokud je web dělaný na míru autorským řešením XYZ, neexistuje k němu projektová dokumentace a se starým dodavatelem již není řeč, bude asi lepší udělat web nový — postavený na aktuálních a moderních postupech a technologiích. Klidně i na nějakém otevřeném řešení, než ztrácet čas pronikáním do tajů experimentálních kódů.

Analýza zdarma

Nejste z toho moudří? Pošlete nám na váš web, my vypracujeme základní analýzu a pošleme vám diagnózu.

Jakub Vaněk, Tomáš Frantík, Barbora Micajová

Přejete si posílat naše články do e-mailu?

Stačí nám tu nechat váš e-mail.

To asi nebude váš e-mail

Vše v pořádku

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o ochraně osobních údajú naleznete zde — více informací.