Ahoj, už se to načítá…

Sdílejte

Facebook

Instagram

Nahoru

Web, který má vyhledávač rád

27. 11. 2018

Jak vybudovat funkční vztah mezi vyhledávačem a vaším webem?

HTML HaTMatiLka

Texty, které uživatel vidí, při zobrazení webu ve výsledcích vyhledávání (snippetu). Pokud je nevyplníte, vytvoří se samy z prvních textů na webu, to je většinou menu a ve výsledku celkem průšvih. Tyto texty by se měly zamlouvat nejen vyhledávačům, ale i uživatelům. Jak na ně?

Title

Titulek ve kterém je jasně a stručně, co děláte. Vyhledávače, ale nečtou jako lidé. Lidé umisťují tu nejdůležitější informaci na konec věty. U vyhledávačů je to naopak. Proto to nejdůležitější (nejhledanější klíčové slovo) umístěte hned na začátek. Můžete přidat konkurenční výhodu, výzvu, řešení, slogan. Pohrajte si s tím, ať to dává hlavu a patu a hezky se to čte. Pokud budete mluvit jako robot, tak na vás nikdo neklikne a přední pozice je vám k ničemu. To vše maximálně v 55 znacích.

Meta description

Tady už stručnosti netřeba. Na popis máte maximálně 160 znaků. Snažte se vystihnout čím se zabýváte, co děláte, co nabízíte, s čím můžete uživateli pomoci.

Ve vychytávce serp preview si můžete nasimulovat, jak váš snippet bude vypadat:

https://www.portent.com/serp-preview-tool

Alt popisky

Alternativní popisek fotek na webu. Dejte vyhledávači krátkým popiskem vědět, co je na fotce. Jednou větou, obsahující klíčová slova, která souvisejí s vaším webem, tak můžete ovlivnit na jaké vyhledávací dotazy by je měl zobrazit.

Nadpisy

Nadpisů je na webu několik. Ten hlavní je H1, často pak následují „menší“ nadpisy H2, H3… I z hlediska SEO je H1 nejdůležitější, proto by měl obsahovat klíčová slova, opět ideálně na začátku nadpisu. Nikdy ale nezapomínejte, že nejdůležitější je psát pro lidi, pak až pro indexovací roboty. Pokud se vám nedaří nadpis kloudně poskládat, můžete použít H1 pouze na název produktu/služby a v H2 se už vyřádit vlastním headlinem.

Písmo

Písmo na webu by mělo mít nejméně 16 px. Čím více písem a řezů na webu máte = pomalejší načítání stránky.

Responzivní web

Web, který není přizpůsobený pro mobil, jakoby nebyl! Na tom se shodne i vyhledávač i zoomující uživatel.

Rychlost načtení

Nejlépe do 3 sekund. Rychlost ovlivní třeba:

  • Velikost fotek/videa. Fotky prožeňte přes https://tinypng.com.
  • Velikost stránky a počet a velikost souborů se styly a se skripty.
  • Odstraňte nadbytečné prázdné znaky.
  • Nastavte kompresi.
  • Soubory slučte.
  • Vše, co nepotřebujete při spuštění stránky, nechte načíst později.

Tady si můžete otestovat, jak rychle vám web šlape: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Robots.txt

Vyhledávací roboti zpravidla hledají tento soubor, ve kterém zjistí, které stránky ne/mohou indexovat. Ujistěte se, že tento soubor neblokuje indexování stránek vašeho webu. Stejně tak se ujistěte, že vaše stránky neobsahují meta tag robots s hodnotami noindex a nofollow.

Sitemap

Mapa vašich stránek, ze které vedou odkazy na všechny podstránky webu. Díky ní pomůžete vyhledávačům rychle najít váš obsah. Stále ji aktualizujte. Nebo zajistěte, aby se aktualizovala sama s přidáním nového obsahu.

Správnost nastavení robots, sitemap a metriky z vyhledávání můžete kontrolovat pomocí nástroje https://search.google.com/search-console.

Strukturovaná data

Označení obsahu pro stroje. Ukažte vyhledávači, které údaje na stránce se týkají vaší společnosti nebo osoby. Co je popis a co je cena vašeho produktu nebo nabídky. Nebo kde najde vaše události, recenze či hodnocení. Označovat můžete adresy, jména, e-maily, tel. čísla, názvy, popisy, ceny a spoustu dalších parametrů, které naleznete například na: https://schema.org/docs/gs.html

Otestovat si to můžete zde: https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=cs

Obsah

To nejdůležitější závěrem. Originální a informativní obsah a jeho pravidelné přidávání. Roli hraje i doba strávená na stránce, komentáře a interakce.

V případě, že do tvorby webu jdete s námi, je téměř vše výše zmíněné samozřejmostí.

Barbora Micajová, Tomáš Frantík