Ahoj, už se to načítá…

Sdílejte

Jak jsme značce VOONO zvedli prodej o 171 %

Na začátku byla pouze krabička. Na konci prosperující e-shop.

„Ahoj Jakube, chtěla bych začít prodávat barvy na vlasy. Pro vegany. Potřebovala bych krabičku. Grafiku mám. Jen ji potřebuji dát do vysoké kvality pro tisk. Máte ve studiu čas?“

Kateřina Schleifer
Majitelka značky VOONO

S Kateřinou jsme si domluvili schůzku, abychom pochopili její vizi.

Nevzhledná krabička

Po schůzce nám zůstaly samé otázky. A taky spousta nápadů. Krabička potřebovala mnohem víc, než jen vysokou kvalitu pro tisk. Museli jsme vzít vše pěkně od začátku.

Kdo je vůbec náš zákazník?

S Kateřinou jsme výzkumem od stolu dali dohromady vizi, misi a další klíčové prvky značky. Vše jsme se rozhodli ověřit ve facebookových skupinách zaměřených na toto téma. Zjistili jsme, co naši potencionální zákazníci řeší, jak vypadá jejich život a jaké mají problémy a očekávání. Jednalo se převážně o mladé maminky, které mají rády pěkný design. To a mnoho dalšího nám dalo fakta, na základě kterých jsme se mohli lépe rozhodovat a vytvořit krásný, ale hlavně funkční design.

Nedělejte věci bez strategie.

Jak bychom mohli..

Vizí Kateřiny byly produkty pro ženy, které mají rády přírodní vlasové produkty, ale zároveň vedou typický městský život.

Designérskou výzvou tedy bylo, jak bychom mohli uchopit tento kontrast.

Vizuální identita

Logotyp a typografie měla promítnou tvrdost, syrovost a industriálnost města s geometrickou strohostí, kterou stavíme do kontrastu s jemnou ilustrací na obalovém designu, či fotografií traviny na firemních tiskovinách. Tyto prvky naopak prezentují čistotu produktu s přírodním základem.

1/10
2/10
3/10
4/10
5/10
6/10
7/10
8/10

„Ahoj Jakube, ty jo to vypadá skvěle, přesně to vystihlo to, jak značku vidím.“

Kateřina Schleifer
Majitelka značky VOONO

Zápletka

VOONO si dále pro výrobu webu zvolilo jiného levnějšího zhotovitele. Věděli jsme ale, že se vrátí. Vrátili. Web od nejmenované firmy neplnil cíle, technicky byl slepený z několika kradených modulů a responzivní verze vypadala jako sypaný čaj.

Položili jsme si otázku, jestli redesignovat nebo optimalizovat.

Kdy optimalizovat

Máme zastaralou grafiku
Máme okoukanou grafiku
Konkurence redesignovala
Máme pocit, že web nefunguje
Nikdo tam nechodí
Máme na webu mizerný obsah

Kdy redesignovat

Máme cíl
Máme strategii, jak se k tomuto cíli dostataneme
Web je součástí této strategie
Současná podoba webu nám háže klacky pod nohy, které nelze přejít

Jan Řezáč
webový konzultant, z přednášky strategický design

Analýza

Nasadili jsme analytické nástroje a 14 dní sledovali uživatele, jak se perou s uživatelským rozhraním a co jim hází klacky pod nohy. Zjistili jsme, že velice rádi čtou blog i ohlasy dalších zákaznic. Udělali jsme také pětisekundový test, kde jsme se zeptali na pár základních otázek.

Pěti sekundový test, je skvělá věc pro rychlou představu, jak vidí zákazník váš web. Na 5s jim ukažte svůj web a zeptejte se jich na pár základních otázek.

Výsledky

Odpověď byla převážně nevím. Vzhledem k technickým překážkám jsme se tedy rozhodli pro základní opatření, které mělo zamezit dalším ztrátám na zisku. Rozhodli jsme se pro cestu redesignu.

Web v bodech pro střední webové prezentace nebo malý e-shop

  1. Uživatelský výzkum a analýza konkurence a trhu (1 týden–2 měsíce)
  2. Nastavení cílů jednotlivých částí webu a nastínění obsahu (1 měsíc)
  3. Wireframe (model) a prototyp webu (2 měsíce)
  4. Uživatelské testování (1 týden)
  5. Marketingová strategie (1 měsíc)
  6. Grafický návrh webu (1–2 měsíce)
  7. Programování (2 měsíce)
  8. Uživatelské a akceptační testování (průběžně během programování)
  9. E-publishing, Proof-reading, konfigurace analytických nástrojů (1 měsíc)
  10. Spuštění, optimalizace, marketingové kampaně

Nový web

Nový web plní cíle a je uživatelsky smysluplný, nalezitelný, dostupný, přístupný, použitelný, důvěryhodný, přesvědčivý a pracuje s emocemi, které na současném trhu značek stále více rozhodují, jestli produkt uspěje, nebo ne. Dostali jsme se totiž do situace, kdy zákazníci již nekupují produkt, ale niterní pocit ze značky. Chtějí někam patřit, vymezit se, a to je to nejdůležitější, co bychom měli mít na paměti při tvorbě značky.

Zvedli jsme prodej o 171 %

9/10
10/10

Co bude dál?

Firmě VOONO jsme tedy vytvořili silnou značku. V tuto chvíli neplánujeme žádné další aktivity.

A jak je na tom vaše značka?

10. 10. 2017

Jakub Vaněk, Tereza Kovandová, Tomáš Frantík, Barbora Micajová, Lucie Kalousková, Jakub Jeslínek

Jakub Vaněk Studio je kreativní mladý tým, mají rozhodně vkus a komunikace s nimi byla vždy rychlá a bezproblémová. Řešili jsme obal na krabičky, firemní identitu VOONO a náš nový e-shop, který nám značně zvedl prodej, díky jednoduchosti a designu. Vše, co jsme chtěli, vytvořili. Probíhalo to následovně — Jakub Vaněk Studio udělalo analýzu přechozího webu a nastavili nový design webové stránky (blog, eshop atd.) Dopadlo to výborně, jsme spokojeni, dlouho potom s námi ještě komunikovali věci, které jsme chtěli přidělat (nápady na zlepšení a zjednodušení webu pro zákazníka). Nyní zůstáváme v kontaktu pro případ nových změn. Jakub Vaněk Studio můžeme určitě doporučit.

Kateřina Schleifer
Majtelka značky VOONO